Skip to content

Comunicación > Actualidad

AUTO MOBILITY TRENDS 2023
20 de setembre de 2023
Movento ha participat aquest mes de setembre a la quarta edició del Baròmetre Auto Mobility Trends, una anàlisi que anualment realitza la publicació digital Coche Global sobre la indústria de l’automòbil i la mobilitat en el seu conjunt amb l’objectiu d’identificar l’evolució del sector.

La trobada, celebrada a casa Seat de Barcelona, ha comptat amb la presència i participació de Miquel Martí Pierre, CEO de Movento, en una taula de diàleg sobre la nova mobilitat que ha estat completada per Arturo Pérez de Lucía, director general d’Aedive; José María Riaño, secretari general d’Anesdor i Jaime Armengol, coordinador de Mobility City.

Durant la trobada, Miquel Martí ha destacat en termes globals, que el canvi de paradigma en l’àmbit de la mobilitat ha suposat una revolució en el sector de l’automoció, la transformació del qual s’ha basat en dos pilars: “adaptar l’oferta a les noves necessitats de mobilitat més enllà de la compra de vehicles i el desenvolupament de nous models de baixes emissions. Tot això amb el principal objectiu de continuar oferint el millor servei a tots els nostres clients.”

Preguntat per la periodista i moderadora Ana Montenegro, Miquel Martí ha posat en valor el pes de Movento dins de la indústria i com la divisió de mobilitat privada de Moventia treballa per a continuar estant a l’avantguarda en el sector: “som un grup de concessionaris que representem a vint marques. Tenim un ventall ampli per a entendre què està passant. Estem creant divisions cap al ‘car as a service’ perquè el cotxe elèctric costa molt de vendre i la gent té dubtes i intenta pagar per quotes (per l’ús) amb la possibilitat de cancel·lar. Estem veient un canvi molt rellevant i el pagament per quota està triomfant”.

Un altre dels temes que s’han abordat durant la sessió ha estat l’electrificació i, molt especialment, els reptes que encara té per davant el desenvolupament d’aquest nou model en la societat. Sobre això, Miquel Martí ha recordat que: “l’accés dels consumidors als nous models elèctrics és més car i complicat a Espanya que als països com Noruega o Portugal, en els quals l’electromobilitat avança amb més rapidesa. La diferència entre Espanya i Portugal és com reps l’ajuda. A Espanya trigues entre un i dos anys i a Portugal és immediata en la compra. Hem d’avançar cap a aquest model”.

Auto Mobility Trends 2023 ha comptat també amb l’assistència d’altres actors rellevants de la indústria com SEAT S.A; Anfac, Sernauto o Faconauto, entre altres, a més de la presència institucional del Sr. Jordi Valls, quart Tinent d’Alcaldia de l’Àrea d’Economia, Hisenda i Promoció Econòmica del Ajuntament de Barcelona.

Mira la revista completa, aquí