Skip to content

Comunicación > Actualidad

Moventia participa al BNEW 2023 per debatre sobre la descarbonització de la mobilitat
3 d’octubre de 2023
La mobilitat urbana s’ha presentat com un dels temes centrals de la Barcelona New Economy Week, que reuneix a l’edifici DFactory de la Zona Franca un elevat nombre de professionals i experts del sector.

Sílvia Martí, VP corporativa de Moventia, ha participat a la darrera edició del BNEW (Barcelona New Economy Week), esdeveniment que anualment organitza el Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) i que aquest 2023 se celebra entre els dies 2 i 5 d’octubre al DFactory.

En concret, Sílvia ha format part del panell BNEW Mobility: ‘Solucions per a la descarbonització de la mobilitat’, impulsat per BBVA. Un diàleg que també ha comptat amb la participació d’altres experts del sector com Jacobo Anaya, director d’Energia i Sostenibilitat de BBVA Espanya; Jordi Vila, cap de Medi Ambient del Port de Barcelona; Isaac Centellas, cap de la Divisió d’Instal·lacions i Sistemes d’Informació de Metro de Madrid; i Carlos González, director d’Emovili.

El col·loqui ha abordat els reptes de la mobilitat per aconseguir una transició cap a un model més sostenible, centrant-se en solucions tecnològiques que alhora permetin també generar estalvis en costos. Tot això amb l’objectiu d’aconseguir la neutralitat climàtica d’aquí a l’any 2050.

En aquest sentit, Sílvia Martí ha reclamat en primer lloc una gran aposta de les administracions i un gran convenciment que la col·laboració publicoprivada és imprescindible si es vol avançar en aquesta matèria. “A Moventia hem invertit en els darrers 3 anys 120M€ a descarbonitzar la nostra flota d’autobusos i autocars, però hem de comptar amb recursos com són els fons Next Generation per continuar amb aquest pla de descarbonització sense posar en risc la viabilitat de les companyies privades” . En l’àmbit de la mobilitat privada (automoció), la Sílvia ha remarcat també la necessitat de facilitar als clients i compradors potencials la transició cap a models elèctrics: “Països com Portugal compten amb ajudes fiscals molt més efectives i àgils que incentiven la compra d’aquests nous models zero emissions. A Espanya la situació que vivim és molt diferent”. En la mateixa línia, el Carlos González també ha reclamat més incentius fiscals directes per a la compra de vehicles elèctrics i la infraestructura de recàrrega. “Les ajudes actuals són una gimcana, amb processos complicats i llargs”, ha remarcat el directiu d’Emovili..

Per la seva banda, des del Port de Barcelona, Jordi Vila ha destacat que els ports són punts clau en el procés de descarbonització, ja que “són la baula de la cadena de subministraments en què hi ha un canvi intermodal”. A més, Vila ha remarcat que des del Port es durà a terme una inversió de més de 100M€ per a l’electrificació dels molls.

Finalment, Isaac Centellas ha demanat continuar afavorint una mobilitat orientada “als interessos de les persones”. Des del Metro Madrid, que compta amb una estratègia basada en el desenvolupament d’un mitjà de transport segur, connectat i sostenible, demanen a les administracions liderar la digitalització de les xarxes de transport públic, especialment per integrar totes les dades que tenen disponibles.