Promoure un entorn de treball on els professionals, independentment de les seves diferències, es puguin sentir valorats, respectats i tinguin la possibilitat d’accedir a les mateixes oportunitats ha estat, és i serà un dels propòsits més arrelats en la responsabilitat social corporativa de Moventia.
La cultura inclusiva és inherent en l’ADN de la nostra empresa. Entenem la varietat de perfils com un valor afegit, d’aquesta manera dirigim l’enfocament a adoptar una cultura organitzacional que valori i integri la diversitat en totes les seves formes i que ofereixi un entorn laboral inclusiu i accessible per a totes les persones, sense prejudicis de les seves capacitats. Això ens ajuda a fomentar un entorn on totes les veus són escoltades i valorades, a més de sensibilitzar sobre la importància de la inclusió, construint així una cultura inclusiva i un sentit compartit de pertinença i confiança.
Són múltiples les iniciatives que Moventia ha desenvolupat al llarg dels seus 100 anys d’història amb l’objectiu de crear un entorn de treball accessible per a tothom i acostant la mobilitat a totes les persones. Mostra d’això és el pioner servei dut a terme per Moventis TCC fa més de tres dècades, guanyant el concurs de l’EMT per al transport de persones amb mobilitat reduïda. La companyia va iniciar la seva activitat desplaçant a atletes paralímpics en els Jocs Olímpics de Barcelona 92. Sens dubte, aquest servei únic i innovador es va convertir en un punt d’inflexió en la sensibilització i la consciència empresarial per a la inclusió i la diversitat en la mobilitat, sobretot amb el transport públic. Tant és així que, avui dia, l’empresa ha anat incrementat la seva flota d’acord a la demanda del servei, passant de 17 a 50 vehicles adaptats per a persones amb discapacitats i transporta prop de 200.000 persones a l’any amb aquests serveis especials.
Un altre dels reptes que reflecteix la cultura de Moventia ha estat la inclusió laboral de persones amb discapacitat que duu a terme dins del consorci SOC Mobilitat. Moventia que gestiona el Centre d’Atenció al Client i el Centre de Gestió de la informació de la T-mobilitat, des de l’inici, ha contractat i integrat a persones amb diversitat de discapacitats, ajudats i acompanyats de l’experiència i els aprenentatges de la Fundació Integralia DKV en tots els processos pedagògics necessaris per als equips de treball, promovent fins avui que un 40% de la plantilla de SOC Atenció Client estigui integrada per persones amb discapacitat.
El resultat d’aquestes iniciatives ens permet tenir un enfocament integral i constant amb el qual el nostre personal se senti valorat i part de l’èxit de l’organització. Malgrat això i que la cultura inclusiva i la integració de perfils amb discapacitat són imprescindibles, som conscients que queda un llarg camí per recórrer. Aquesta realitat, i el nostre convenciment que la integració i la diversitat són un motor fonamental per a la innovació i el creixement, ens impulsen a continuar lluitant per aconseguir la inclusió absoluta i per exercir de model de canvi per a altres empreses, fent-los veure que una cultura inclusiva és essencial per al desenvolupament sostenible i equitatiu de qualsevol organització i de la societat.