Moventia ha reafirmat el seu compromís amb la captació i desenvolupament de talent en el sector industrial durant la seva participació en la quarta edició del fòrum Fem Talent – Vallès Industrial, celebrat en el Centre Tecnològic Leitat de Terrassa. Nacho Cabeza, responsable de selecció de RH de Moventia, ha representat a la companyia en una taula rodona que ha reunit casos d’èxit empresarial enfocats en l’atracció i retenció de talent.
Durant la seva intervenció, Nacho Cabeza ha destacat el paper fonamental de tot l’equip humà de Moventia com el principal factor d’èxit de la companyia, clau en el seu creixement i en els seus més de 100 anys d’història.
Nacho ha assenyalat diverses iniciatives clau impulsades per Moventia. Entre elles, ha subratllat el paper central de la Formació Dual i les col·laboracions amb escoles d’automoció, electromecànica i carrosseria per a incentivar les vocacions tècniques en els joves, especialment en l’àmbit de l’automoció, destacant l’exemple i referent que suposa la companyia en el sector col·laborant amb la formació de més de 100 estudiants cada any. També ha destacat la importància de fomentar el talent en el sector i el paper clau de les empreses, oferint una primera incorporació de qualitat al mercat laboral dels joves, a través dels convenis de Formació Dual i Formació en Centres de Treball i com això és un gran generador de nous professionals en el nostre sector.
A més, el responsable de selecció de RH de Moventia ha presentat el projecte de formació per a nous conductors d’autobusos, l’objectiu dels quals és promoure la vocació per aquesta professió en el sector del transport i donar l’oportunitat a persones amb vocació per la professió però que es troben amb la barrera econòmica del cost de l’obtenció de les habilitacions.
Quant a la captació de talent, Moventia ha implementat diverses estratègies, des de la presència a les xarxes socials i la participació en fires sectorials fins a esdeveniments en col·laboració amb institucions educatives. Nacho Cabeza ha ressaltat l’esforç realitzat en l’àmbit del reclutament internacional, especialment a Sud-amèrica, per a suplir l’escassetat de professionals en l’àmbit local. “Fem tots els esforços per promocionar la formació del talent local i mantenim com a primera aposta el mercat laboral local, però som conscients que no és suficient. Per a afrontar els reptes de creixement hem de valorar altres alternatives complementàries, i el mercat laboral internacional, ens ofereix els perfils amb experiència que necessitem per a donar resposta als desafiaments de la mobilitat actual “, ha assenyalat.
Moventia també ha impulsat un projecte dissenyat per a identificar talent en l’àrea d’automoció i oferir un Pla de Desenvolupament Individual als col·laboradors seleccionats, facilitant el seu creixement professional i adaptant-se a les necessitats específiques de cada participant. En aquest sentit, Nacho ha explicat com aquest tipus d’iniciatives enforteixen la fidelització del talent i va emmarcar el pla dins del projecte Moventia 360º, orientat a millorar la gestió dels equips i a definir un estil de lideratge en tota l’organització.
Al tancament de la seva intervenció, Nacho ha posat en relleu la importància de la mobilitat interna i la promoció dels equips, assenyalant que, per a evitar l’estancament professional, Moventia fomenta la cobertura interna de llocs de responsabilitat dins de l’organització. Aquest enfocament assegura que els empleats tinguin un desenvolupament continu i oportunitats de creixement en diferents àrees dins de la companyia.