Skip to content

Comunicación > Actualidad

Moventia defensa la Intel·ligència Artificial com una eina clau en la millora de l’experiència de l’usuari
23 d’octubre de 2024
El director corporatiu de Sistemes i Tecnologia de l’empresa va explicar la integració de la IA en l’empresa en el marc d’una xerrada promoguda per l’entitat financera.

El passat 10 d’octubre, Esteban de Kelety, director corporatiu de Sistemes i Tecnologia de Moventia, va participar en la jornada La revolució de la Intel·ligència Artificial: l’impuls del futur de les empreses, organitzada pel Banc Sabadell. En aquest esdeveniment, De Kelety va destacar com la incorporació de la Intel·ligència Artificial (IA) està permetent a Moventis, divisió de mobilitat col·lectiva de l’empresa, optimitzar la gestió de la seva flota i millorar la relació amb els usuaris, reafirmant així el seu compromís amb la innovació en el sector del transport.

Durant la seva intervenció, De Kelety va explicar que la IA s’ha convertit en una peça clau perquè Moventis pugui predir amb major precisió l’ocupació dels seus autobusos. Això permet a l’empresa ajustar els seus recursos en temps real, optimitzant el servei perquè sigui més puntual i eficient. Gràcies a aquesta tecnologia, Moventis no sols aconsegueix adaptar-se millor a les necessitats dels passatgers, sinó que també redueix els temps d’espera, millorant l’experiència dels usuaris.

Un altre aspecte important que De Kelety va destacar és el paper complementari de la IA en el treball diari de l’equip humà de Moventis. “La IA no li treurà la feina a ningú”, va afirmar. “Al contrari, complementarà el que fem, ajudant-nos a ser més precisos i eficaços en les nostres tasques diàries”. La IA, segons de Kelety, està dissenyada per a facilitar el treball dels empleats, permetent que se centrin en tasques més estratègiques i de valor afegit, millorant tant la qualitat del servei com l’ambient de treball.

En línia amb la seva visió de futur, Moventis continuarà apostant per la integració de tecnologies avançades com la IA, amb l’objectiu d’oferir solucions de mobilitat cada vegada més eficients i centrades en el client. Aquesta aposta reforça la posició de l’empresa com a capdavantera en la transformació digital del transport públic.