El vicepresident de Moventia i CEO de Moventis, Josep Maria Martí, ha estat un dels protagonistes de l’II Fòrum Barcelona Desperta, un esdeveniment organitzat pel grup de mitjans que engloba a Crònica Global, Metròpoli Oberta i L’Espanyol. El fòrum, que té com a objectiu abordar els grans desafiaments que definiran el futur de la ‘Gran Barcelona’, comptarà també amb la presència del president de la Generalitat, Salvador Illa, i l’alcalde de la ciutat, Jaume Collboni, entre altres destacats ponents.
En aquest marc, Josep Maria Martí ha participat en la taula rodona sobre mobilitat metropolitana, moderada per Alejandro Tercero, director de Consumidor Global. En el debat també han intervingut Pere Macias, Comissionat de la Generalitat de Catalunya per al traspàs de Rodalies, i Josep Mateu, president del Real Automòbil Club de Catalunya (RACC). Els experts han coincidit a assenyalar que el principal problema de la ciutat és la congestió del trànsit. Per això, han subratllat la necessitat d’afrontar el repte del transport públic des d’una doble perspectiva, tant de xarxa com d’infraestructura. “L’objectiu -asseguraven els experts- és aconseguir una mobilitat segura, que contribueixi a la millora de l’economia i que sigui sostenible”, han remarcat.
Durant la seva intervenció, Josep Maria Martí ha destacat la rellevància del transport públic com a element clau per a la mobilitat i el desenvolupament econòmic de Barcelona. “És la columna vertebral de la mobilitat de la nostra ciutat”, ha afirmat. No obstant això, també ha posat l’accent que les dades actuals mostren marge per a millorar. Dels 20 milions de desplaçaments que es produeixen diàriament en gran part de la província de Barcelona, només 3,3 milions es realitzen en transport públic.
El CEO de Moventis també ha volgut aprofitar la seva intervenció per a fer una crida a les institucions amb l’objectiu d’incrementar els serveis de les línies interurbanes que connecten diàriament Barcelona amb el seu entorn. Segons Josep Maria Martí, aquestes línies, especialment les que venen del Vallès i el Maresme, han experimentat un increment de demanda del 38% des de l’any passat. “Per tant, cal duplicar les freqüències de les línies que uneixen Barcelona amb la segona i tercera corona”, va assegurar.
Quant a la infraestructura, també ha subratllat la necessitat de millorar el bescanviador de Metre Sagrera, un dels principals punts d’interconnexió de la ciutat. “La infraestructura funciona bé, però per a la comoditat de les persones és necessari dotar-la d’una zona d’abric, de manera que les persones que puguin protegir-se en dies de pluja o calor”, ha afirmat. També ha reclamat una millora en els punts d’informació “amb l’objectiu de poder oferir un millor servei de transport públic”.
El debat ha abordat també altres assumptes d’interès, com és el pla de futur del servei de Rodalies o la importància de no demonitzar l’ús del vehicle privat.
L’II Fòrum Barcelona Desperta se celebrarà del 25 al 27 de setembre al Palau Macaya, amb el propòsit de generar propostes i solucions per als reptes que enfronta la ciutat.